Skip to main content.

FAQ

Beställning

Varför har jag inte fått en orderbekräftelse via e-post?

Om du har gjort en beställning hos Poster Store men inte mottagit din orderbekräftelse, är det möjligt att den angivna e-postadressen blivit fel. Vänligen kontakta oss via kontaktformuläret så uppdaterar vi din beställningsinformation så att du kan få din orderbekräftelse korrekt.

Hur vet jag att min order blivit registrerad?

Ett e-postmeddelande med en orderbekräftelse kommer att skickas till den e-postadress som angavs när beställningen slutfördes. Om du inte har fått din orderbekräftelse, vänligen kontrollera din skräppost. Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan du får din orderbekräftelse. Om du har kontrollerat din skräppost och väntat i 24 timmar och fortfarande inte fått ditt bekräftelsemeddelande, rekommenderar vi att du kontaktar oss via vårt kontaktformulär , så vi kan undersöka detta åt dig.

Vad händer om jag anger fel adress?

Om du har lämnat felaktig information som leveransadress, e-postadress eller telefonnummer etc. Vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt så att de kan hantera dina uppgifter innan din beställning lämnar vårt lager. Dessvärre, om felaktig information påverkar leveransen av ditt paket och din beställning redan hunnit lämna vårt lager innan du kontaktar vår kundservice, ansvarar du som kund för de extra kostnader som kan uppstå.

Hur kan jag avbryta mitt köp?

Kontakta oss så snart som möjligt via vårt kontaktformulär. Vi kan dock inte garantera att vi har tillräckligt med tid att avbryta din beställning, eftersom vår fraktavdelning är stolta över att få produkterna på väg till våra kunder snarast möjligast!

Kan jag göra ändringar i min order efter ett köp?

Vi vet att du behöver dina produkter snabbt så direkt efter att du har genomfört beställningen är vi igång! Tyvärr betyder detta att vi inte kan göra några ändringar eftersom din order redan bearbetas på vårt lager (vanligtvis inom några sekunder).

 

Reklamation

Vad händer om mitt paket och mina produkter kom fram skadade?

Om ditt paket och dina produkter skadades vid ankomst, vänligen kontakta oss så snart som möjligt med bilder både på det skadade paketet samt de skadade varorna. Du kan göra detta genom kontaktformuläret. Så snart vi får bilderna på det skadade paketet och produkterna kommer vi att hantera din begäran. Vänligen skicka inte tillbaka de skadade produkterna till oss på dina egna vägnar.

Jag har mottagit fel produkter, vad ska jag göra?

Vänligen börja med att dubbelkolla din orderbekräftelse för att kontrollera vad du har beställt. Om du inte har mottagit de beställda produkterna, vänligen kontakta oss.

Akrylglaset är suddigt. Hur är det möjligt?

Akrylglaset (plexiglaset) i våra tavelramar är skyddade med plastfilm på båda sidor. Glöm inte att ta bort det innan du använder produkten. Vi använder denna plastfilm för att skydda akrylglaset under lagring och transport.

 

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Vår leveranstid är normalt 1-3 arbetsdagar från beställningsdatum. Vår målsättning är att skicka ut dina produkter senast dagen efter att du gjort din beställning. Vänligen notera att en fördröjning på 1-2 dagar kan uppstå vid högt tryck hos fraktbolaget eller ett högre antal ordrar inkomna till vårt lager.

VIKTIGT: På grund av de stora volymerna ordrar våra fraktpartners behandlar kommer ditt paket att levereras till det närmsta paketombudet, om det inte kan levereras till din hemadress.

Om du inte har fått din order inom den utlovade leveranstiden, var snäll och dubbelkolla att du angivit korrekt information vid beställningen. Om du har gjort det, kontakta vår kundtjänst inom 30 arbetsdagar efter att du genomfört din order så hjälper vi dig.

Vilka leveransalternativ erbjuder ni?

Vi använder olika leveransbolag beroende på storleken på din order. När du har lagt dina produkter i din kundkorg och gått till kassan, kan du se vilket bolag din beställning levereras med. Bor du i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås, Helsingborg, Jönköping, Linköping, Örebro, Norrköping, Västerås, Nyköping, Eskilstuna, Borås, Halmstad Södertälje, Växjö, Kalmar, Varberg, Trollhättan eller Enköping kan du, beroende på ditt postnummer, ibland få hemleverans som ett alternativ. Vi använder fraktbolaget Budbee för hemleverans och de levererar endast kvällstid (mellan 17-22).

Om du beställer från en plats där Budbee levererar, kommer detta alternativ att automatiskt väljas i kassan. Om du föredrar en annan leveransmetod behöver du ändra detta i kassan. Om du har valt hemleverans med Budbee kommer du att få ett sms med en länk så fort som Budbee mottagit ditt paket. I denna länk kan du välja en dag för leverans som passar dig.

Vad kostar frakten?

Handlar du för under 399 kr så tillkommer en fraktavgift på 59 kr. Handlar du för 399 kr eller mer är frakten gratis.

Hur kan jag spåra mitt paket?

Din order kommer att packas och skickas så snart som möjligt. Så snart din order har blivit upphämtad av fraktbolaget, kommer vi att aktivera ditt sändningsnummer och du kommer få en mejlbekräftelse som innehåller din spårningslänk. Om du inte får din spårningslänk, vänligen kontakta oss över vårt kontaktformulär.

Varför är min spårningslänk inte aktiv?

När din beställning har skickats från vårt lager får du din spårningslänk i din sändningsbekräftelse. Observera att det kan ta 48 timmar från det att du fick din sändningsbekräftelse innan spårningslänken är aktiv.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket? 

För varor som kommer i retur till oss på grund av ej uthämtat paket debiterar vi 180 kr. Detta är för att täcka de dubbla frakterna samt för plock och uppackning av varor.

 

Retur

Kan jag returnera min order?

Ja, vi har 90-dagars returpolicy för varor köpta på posterstore.se.

Kan jag returnera ramar efter att de blivit uppackade?

Efter att ramarna har tagits ur den ursprungliga fabriksförpackningen kan du inte returnera dem. Vi accepterar endast produkter som är i originalskick. Om ramarna fortfarande finns i originalförpackningen och du vill returnera dem, vänligen läs nedanstående information i "Hur returnerar jag min order?". I händelse av produktionsfel, transportskador eller andra skador, vänligen skicka oss en reklamation via vårt kontaktformulär.

Hur gör jag en retur?

Vänligen notera att returen måste skickas tillbaka till Sverige. Paketet måste förpackas på exakt samma sätt som det var när du fick det från oss. Det är viktigt att paketera om dina produkter i skyddspapperet eftersom det säkerställer att de inte skadas under transporten. När du har paketerat om dina produkter i papperet använder du tejp så att vi enkelt kan ta ut dem ur tuben vid återkomst. Vänligen registrera din retur via länken nedan. När din retur är registrerad får du ett e-postmeddelande med instruktioner och adressuppgifter.


SKAPA RETUR  

 

Canvas

Vår returpolicy för on-demand produkter inkluderat canvas, skiljer sig från vår ordinarie returpolicy och avgift. Om du planerar en retur för en av dessa produkter, önskar vi att du tar kontakt med vårt kundservice team. Vårt team kommer att ge dig detaljerade instruktioner samt informera dig om några särskilda returvilkor.

Kan jag byta produkter?

Om du önskar byta dina produkter mot något annat, hanteras det som en vanlig retur. Artiklarna som returneras måste vara i ursprungligt skick och återlämnas i hel originalförpackning. Vi kommer att återbetala dig så fort vi har mottagit produkterna. Du kan sedan gör ett nytt köp i vår webbshop.

Kostar det att returnera varor?

Returkostnaden är 49 SEK. Denna kostnad debiteras inte hos DHL-postombudet, utan dras från din återbetalning. Returprocessen kan ta upp till 14 dagar från det att du lämnar din retur till fraktbolaget. När returen har mottagits och behandlats registrerar vi återbetalningen och skickar dig en bekräftelse via e -post. Spara ditt kvitto från din retur tills returbekräftelsemailet har nått dig som bevis på returen.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket? 

För varor som kommer i retur till oss på grund av ej uthämtat paket debiterar vi 180 kr. Detta är för att täcka de dubbla frakterna samt för plock och uppackning av varor

 

Betalning

Vilka betalningsmetoder erbjuder vi?

Klarna

BETALA SENARE

Betala endast för de varor du behåller!

Betala inom 30 dagar

Ingen fakturaavgift för att betala inom 30 dagar

Så fort din order har blivit skickad kommer du att få ett mail från Klarna med information om hur och var du ska betala.

DELA UPP

• Betala i din egen takt och dela upp betalningen månadsvis.

• Innan du genomför köpet kommer betalningsbeloppen visas i kassan för dig.

Du kommer att få information från Klarna om hur du hanterar dina betalningar efter att ditt köp har gjorts.

Mer information om Klarnas betalningsmetoder och hur man använder det online och i butik kan hittas här. 

Observera att Poster Store inte kan ge någon information om du inte är berättigad att betala med Betala senare-tjänsterna. Om du har ytterligare frågor eller behöver hjälp angående din betalning, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst.

Klarnas villkor hittar du på Klarna.com.

Swish

Swish är en mobilbetalningstjänst där du kopplar ditt mobilnummer till ditt bankkonto. Du godkänner köpen med Mobilt BankID och får sedan betalningskonfirmation skickat till din mail.

Bank-/Kreditkort

Du kan betala med Visa, Mastercard och AMEX.

Hur gör man en beställning som företag?

Vi erbjuder dessvärre inte företagsbeställningar (B2B) för tillfället, men hoppas på att kunna erbjuda detta i framtiden!

 

Produkter

Ramar

Allmän information

Ramarna är lätta att öppna på baksidan och har metallhängare för att säkerställa enkel hängning på väggen i både landskap och porträttformat. Våra guldiga ramar har en glänsande och blank yta. Träramarna har ett väldigt genuint utseende och känsla. Alla av våra ramar har glasklart akrylglas vilket gör att de väger mindre och det finns ingen risk för skärvor om ramen faller i golvet. Akrylglaset skyddas av plastfilm på båda sidor, för att ge felfritt resultat och samma känsla som när du tar bort plastskyddet från en ny telefon! Akrylglas har samma reflekterande egenskaper som glas.

Vilken storlek erbjuder ni i ramarna?

Vi erbjuder snygga premiumramar i storlekarna 13x18 cm, 21x30 cm (A4), 30x40 cm, 50x50 cm, 50x70 cm och 70x100 cm.

Poster 

Vilken typ av papper använder ni?

Våra posters trycks lokalt i Sveriges mest välkända tryckeri som är certifierat med Svanens Miljömärkning (symbolen för miljövänlig- och hållbar produktion), FSC och PEFC. Vi letade länge efter den bästa papperssorten och föll till slut för “Munken Kristall” som är ett högkvalitativt designpapper som säkerställer perfekt kvalitet. Pappret är miljöcertifierat av FSC och PEFC. Det obestrukna pappret har en matt ytfinish utan reflektioner och vikten på 200g/m2 ger pappret en unik och exklusiv känsla. Premiumpappret säkerställer också fantastisk färg- och bildåtergivning. Certifieringarna säkerställer att de träd som används för att skapa våra posters kommer från hållbart hanterade skogar som lever upp till högsta miljömässiga- och sociala standard.

Är en ram inkluderad i priset vid köp utav en poster?

Nej, vi säljer våra posters och ramar separat. Ramen är inte inkluderad i priset utav en poster. Ramen måste inhandlas separat. På vår hemsida kan du finna olika typer och storlekar utav ramar.

Samarbete/Press

Samarbete

Vänligen skicka ett mail till internationalmarketing@posterstore.com, så kommer vi att vidarebefordra ditt mail till rätt avdelning.

Brandbassador

Hur funkar samarbeten genom Brandbassador?

Brandbassador är en plattform som ger dig möjlighet att bli en ambassadör för Poster Store och samla belöningar genom att skapa innehåll och dela det med dina följare. För att bli en Poster Store Brandbassador skapar du ett konto här. Om din ansökan blir godkänd kan du börja utföra uppdrag som en av Poster Stores Brandbassadors. Inne i appen kommer du hitta de olika uppdragen som du kan söka. Ett uppdrag innebär oftast att du skapar och delar innehåll med dina följare för olika belöningar.

När får jag svar på min ansökan?

Vårt mål är att besvara din ansökan inom 3 arbetsdagar. Vi kontaktar dig så fort vi behandlat din ansökan.

Har du frågor om Brandbassador-appen?

Har du problem med appen eller har andra frågor rörande Brandbassador kan du hitta svaren direkt i appen. Läs gärna Brandbassadors FAQ om du har frågor om plattformen. Om du har frågor gällande samarbeten, skicka oss ett meddelande genom Brandbassadors meddelandefunktion.

Konstnär/fotograf

Vänligen skicka ett mail till artist@posterstore.com

Press

Vänligen skicka ett mail till pr@posterstore.com, så kommer vi att vidarebefordra ditt mail till rätt avdelning.

Återförsäljare

Vi har beslutat att vi för närvarande inte kommer att samarbeta med återförsäljare, utan kommer att erbjuda detta i framtiden.